Plavby Silversea Nova s ekologickými řešeními

V německých loděnicích Meyer Werft v Papenburgu začala stavba lodi Silver Nova, vyvinuté v rámci projektu Evolution. Luxusní plavidlo s pohonem na LNG, tonáží 54 700 BRT a kapacitou 728 hostů bude první lodí revoluční třídy Nova-class luxusní lodní společnosti Silversea Cruises. Plavidlo Silver Nova přinášející revoluci v cestování ve 21. století, je výrazem optimalizace současné vize luxusu. Její dokončení a předání je plánováno na léto 2023.
Loď Silversea Nova

Plavby Silversea budou ekologické

Nejnovější vlajková loď povede flotilu Silversea k udržitelným plavbám, které respektují křehké ekosystémy vzdálených a pozoruhodných destinací. Její průkopnická architektura nabídne zcela nový zážitek z pohodlných apartmánů, včetně suit na zádi s úžasným 270˚ výhledem na horizont. Charakteristické prvky odlišující Silversea Cruises jsou zde posunuty na ještě vyšší úroveň: služby komorníka pro každý apartmán, výjimečný poměr posádky k hostům (1 : 1,3) a vynikající gastronomie.

Nová technologie hybridního pohonu znamená, že Silver Nova bude první v sektoru výletních plaveb s provozem bez lokálních emisí v přístavech, díky používání palivových článků a baterií. Tato nová technologie také umožní až 40% snížení skleníkových plynů v porovnání s loděmi předchozí třídy Muse. Silver Nova bude jednou z ekologicky nejudržitelnějších plavidel na světě.

„Lodě třídy Nova class představují významnou investici do bezprecedentních technologických řešení. Podporují naši misi ochrany planety bez kompromisů v pohodlí nebo luxusu,”  řekl Roberto Martinoli, výkonný ředitel společnosti Silversea Cruises.

Předprodej plaveb pro členy věrnostního klubu Silversea Cruises, Venetian Society, začíná 16. prosince 2021. Všeobecný prodej bude otevřen 6. ledna 2022.

Silversea Nova, technický graf

Inovativní ekologická řešení pro loď Silversea Nova

  1. Výrazný pokrok v dosažení uhlíkové neutrality
    Ve spolupráci s loděnicemi Meyer Werft byla Silver Nova promyšleně navržena a bude postavena s ohledem na zanechání minimální uhlíkové stopy během stavby lodi.
     
  2. Systém rekuperace odpadního tepla
    Umožňuje využít odpadní teplo na více místech, například v absorpčních chladičích, a zlepšit tak celkovou energetickou účinnost.
     
  3. Pohon na LNG
    Zkapalněný zemní plyn (LNG) použitý jako hlavní palivo pro pohonné systémy lodě má čistší spalování, emituje méně CO2 a až o 97 % méně pevných částic než běžný palivový olej používaný na lodích.
     
  4. Energetická účinnost
    Hydrodynamicky optimalizovaný design trupu a pohonu umožňuje energeticky efektivnější výkon během celého provozu lodi.
     
  5. Vodíkové palivové články
    Tato technologie na bázi vodíku doplní hlavní zdroj energie a ponese celkové zatížení lodi – až čtyři megawatty – což je první rozsáhlá instalace palivových článků na moři v odvětví výletních lodí.
     
  6. Pobřežní energie během kotvení lodi
    Tato technologie umožňuje vypnout hlavní generátory, připojit se k pobřežnímu zdroji energie a snížit tak emise na nulu.
     
  7. Napájení z baterie
    Sada baterií podporuje optimalizaci celkového energetického systému lodi, čímž šetří palivo.
     
  8. Snižování objemu odpadu
    Nově vyvinutý systém Micro Auto Gasification System (MAGS) snižuje objem odpadu na palubě, což vede k nižším emisím ze spalování.

Převzato z tiskových zpráv Silversea, 2. 12. 2021


Zdroj videa: YouTube, kanál Solwersea Cruises

ZU/ST 8. 12. 21
 

 

 

Zpět do blogu